close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

באילו דרכים ישראלים בוחרים להגדיל את ההון שלהם ומדוע?

מערכת שורשיא אייר, תשעח26/04/2018

סקירה מהירה- מה עושים הישראלים היום כדי להגדיל את ההון שלהם?

תגיות:
תמיד לימדו אותנו שאי אפשר להתעשר ללא עבודה קשה. תמיד לימוד אותנו שחשוב לחסוך כסף ליום סגריר. אבל מי שבאמת מבין איך הכלכלה עובדת מבין כי ניתן לנקוט לא מעט דרכים לצורך הגדלת ההון. זה לא נעשה רק בעבודה קשה, משום שלפעמים צריך חזון פיננסי יותר מאשר כל דבר אחר. זה לא נעשה רק כאשר חוסכים שקל ועוד שקל בקופת חיסכון ביתית, כי ככה לא באמת משיגים תשואה של ממש. זה נעשה למשל על ידי השקעות נדל"ן בארצות הברית. זה נעשה על ידי בחירה נכונה בניירות ערך. זה נעשה לפעמים על ידי הצטרפות להזדמנויות חדשות, שלא היו קיימות אפילו בדמיון, לפי עשר שנים או יותר.

נדל"ן בארץ אאוט, בארה"ב - אין
השינויים בכלכלה הובילו את הישראלים להיערך בהתאם. במשך שנים, הגדלת ההון בקרב משקי בית רבים נעשה באמצעות נדל"ן מניב. הנדל"ן המניב הזה נרכש בארץ, בשכונות מתפתחות, בקרבה לאוניברסיטאות. אך עם התקררותו של שוק הנדל"ן המקומי מבחינתם של משקיעי הנדל"ן ובהתפתח התנאים המתאים לכך הפכו השקעות נדל"ן בארצות הברית לחלופה הראויה.
התייקרותו של הנדל"ן בארץ ובמקביל ירידת המחירים בחו"ל (שהחלו עם פרוץ משבר הנדל"ן לפני עשר שנים) הובילו לנהירה של משקיעים, ולא רק של כרישי נדל"ן. עד כה, עשרות אלפי ישראלים, יחידים ומשפחות, רכשו בתים ודירות המושכרים ברחבי ארצות הברית. יש לציין כי לצד אלה המחפשים נדל"ן מניב הופיעו גם כאלה המבקשים להגדיל את בסיס ההון באמצעות ייזום פרויקטים או על ידי השבחת נכסים.

פחות משקיעים בפיקדונות, יתר משקיעים בבורסה
קשה לראות כיום אנשים המבקרים בבנק או מתקשרים אל הפקיד ומבקשים להפקיד את כספם בפיקדון נושא ריבית. כבר אין כמעט כאלה המוכנים לשקול ברצינות לסגור את הכסף בחיסכון שאפילו לא מצליח לכסות את מרכיב האינפלציה השנתי. אז מה יעשו הישראלים המחפשים דרך להגדיל את ההון אבל לא רוצים לבצע השקעות נדל"ן בארצות הברית? חלופה אפשרית הינה השקעה בבורסה.

חשוב לשים לב כי השקעה בבורסה נחשבת להרבה יותר ספקולטיבית ביחס להשקעה בנדל"ן. מדובר בהשקעה שמתאימה לאנשים שיכולים להתרווח בשאננות גם אם מופיעים ימים שבהם הבורסה מיטלטלת בסעדה ותיק ההשקעות מצטמק. אנו לא באים כאן להמליץ או לא להמליץ על השקעות בניירות ערך אך נציין כי בניית תיק השקעות מחייבת מיומנות ויכול להגדיר סיכונים.

ייזום עסקים והצטרפות לסטארט אפים
עוד דרך שבה בוחרים ישראלים הרוצים להגדיל את בסיס ההון הינה השקעות בסטארט אפ. ייזום עסקים כיום לא חייב להתבסס רק על פתיחת חנות, מפעל או מוסך רכב. עסק לא חייב להתבסס על יגיע כפיו של המשקיע, לא חייבים לגייס עובדים ואפשר להצטרף לשותפות כמשקיעים המזרימים הון תמורת אחוזים של בעלות. כיום, הדרך המקובלת הינה חיפוש אחר יזמי סטארט אפ וחתימת הסכם השקעה בין הצדדים.

מטבעות קריפטוגרפים – הטרנד החדש
יש עוד טרנד נוסף, בהחלט לא המוני אבל כן חדשני. זהו טרנד שנקרא מטבעות קריפטוגרפים. עבור מי שעדיין לא מעורה בעניין זה נספר שמדובר בהשקעה במטבעות כדוגמת הביטקויין. יש כיום בורסות שוקקות חיים של מטבעות קריפטוגרפים, המבוססים על בלוקציין. בעלי החזון מסבירים כי המטבעות הללו צפויים להחליף את הכסף המסורתי שכולנו מכירים. בינתיים, מדובר בסוג של ספקולציה. התנודתיות רבה אך מי שהשקיע בזמן בביטקוין או באתריום וביתר המטבעות הווירטואליים שהתווספו אליהם הגדיל את ההון באופן ניכר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה